Spolupráce tvoří kvalitu a spokojenost

ADRESA

Almark BAU s.r.o
Almark METALL s.r.o.
Velkomoravská 4017/77
695 01 Hodonín

KONTAKT

Personální
Miroslava Otrubová
otrubova@almark.cz

}

PROVOZ

Pondělí – Pátek
8:00 –  16:30
Online – email

E – Learning – Tips – Advice – OneNote

Microsoft Teams vs. OneNote: Co umí a jak je správně využít?

 

Ahoj Nejjjjjdražší kolegové,

všichni už dobře známe Microsoft Teams – nástroj pro týmovou spolupráci, kde si voláme, chatujeme, sdílíme soubory a organizujeme porady. Teď ale přichází na řadu další pomocníček: Microsoft OneNote. Pojďme si ho představit a ukázat, jak nám může usnadnit život.


Co je Microsoft OneNote?

OneNote je jako digitální poznámkový blok – místo, kde si můžete psát, kreslit, organizovat myšlenky a ukládat informace na jedno místo. Má to být takový elektronický zápisník, který už nikdy neztratíte. Hodí se jak pro osobní, tak týmové použití.


Jaký je rozdíl mezi Teams a OneNote?

 

Teams OneNote
Slouží ke komunikaci a spolupráci. Slouží k ukládání a organizaci poznámek.
Sdílení souborů a týmová práce. Ukládání nápadů, poznámek a úkolů.
Volání, chat, plánování schůzek. Tvorba zápisků z jednání a brainstorming.

 


Hlavní funkce OneNote – Co zvládne a jak to využít?

  1. Oddíly a stránky
    • OneNote je jako klasický poznámkový blok s oddíly (sekcemi) a stránkami.
    • Můžete si vytvořit oddíly třeba podle projektů, týmů nebo témat (např. „Schůzky“, „Úkoly“, „Nápady“) a na stránkách si psát detaily.
  2. Psaní, kreslení, zvýrazňování
    • Pište poznámky přímo na klávesnici, kreslete prstem nebo stylusem – (ovšem v duchu neboť nikdo z nás toto zařízení nemá, ale možnost tam je 😀 ) tak zůstaneme u datlování kláves, zvýrazňujte text a přidejte k tomu vlastní šipky a čmárance. Je to ideální pro vizuální typy.
  3. Vkládání souborů a odkazů
    • Přetáhněte dokumenty, obrázky nebo odkazy přímo do poznámek. Jednoduché a přehledné.
  4. Sdílení a spolupráce
    • Poznámky můžete sdílet s kolegy a upravovat je společně v reálném čase – stejně jako v Teams. To se hodí třeba na zápisy z porad.
  5. Synchronizace
    • OneNote se synchronizuje přes cloud (OneDrive), takže k poznámkám máte přístup odkudkoli – z počítače, tabletu i telefonu.
  6. To-Do listy a úkoly
    • Přidejte si ke svým poznámkám checkboxy a vytvořte si seznam úkolů. Hotové úkoly si jen odškrtnete.
  7. Vyhledávání
    • Už žádné zdlouhavé hledání – OneNote má chytré vyhledávání, které najde slova ve všech oddílech a dokonce i na vložených obrázcích.


Jak začít pracovat s OneNote?

  1. Otevřete OneNote
    • Najdete ho v balíčku Microsoft 365 čili buď skrze LUpičku dole na liště, kdy v hledáčku zadáte OneNote – (všem kdo máte OFFLINE plnou licenci od M365 jsem aplikaci předinstaloval a již ji máte ve svém zařízení.) Kdo vlastní jenom ONLINE licenci – otevře si v internetovém okně CHROME uloženou adresu www.portal.office.com kde máte CENTRUM našich služeb a po kliku na 9 teček vlevo nahoře si službu OneNote spustíte též.
    • Aplikace je k dostání i na mobilech tak můžete ťahat ze stórů a instalovat do firemních mobilů

Poznámka: Kdo by měl se spuštěním, instalací jakýkoliv problém – napište mi a pomohu vám zapojit 🙂

Dále…

  1. Vytvořte nový poznámkový blok
    • Klikněte na „Nový blok“ a dejte mu jméno (např. „Už aby bylo zase pondělí a mohl jsem jít znovu do práce“). 😀
  2. Rozdělte blok na oddíly
    • Přidejte oddíly, např. „Porady“, „Nápady“, „Úkoly“.
  3. Přidávejte stránky
    • Do každého oddílu můžete přidat neomezené množství stránek. Každá stránka může obsahovat text, tabulky, obrázky nebo úkoly.
  4. Zkuste něco zapsat a sdílet
    • Začněte tím, že na první stránku napíšete poznámky k nadcházející poradě. Pozvánku na sdílení najdete v pravém horním rohu.

Tipy na využití OneNote v praxi

  • Zápisy z porad: Zapisujte si klíčové body přímo během schůzky a sdílejte je s týmem.
  • Organizace úkolů: Vytvořte stránku se seznamem úkolů, které můžete postupně odškrtávat.
  • Nápady a brainstorming: Pište si sem nápady – když je budete potřebovat, snadno je najdete.
  • Týmový zápisník: Vytvořte sdílený blok, kde budou mít všichni přístup ke klíčovým poznámkám.

Proč byste si měli OneNote zamilovat?

  • Už nikdy neztratíte poznámky (narozdíl od papírového zápisníku).
  • Všechno máte na jednom místě a přehledně.
  • Sdílení je jednoduché a rychlé – váš tým bude mít vždy aktuální informace.
  • A hlavně především proto, že používání Teams u není dost mainstream, COOL a je pro nerdy tak proč nemít dááálší apku k vsáknutí 🙂

 

Pokud jste to dočetli až sem … a máte potřebu si zanadávat – odkážu vás na svoji soukromou schránku: sluzebnicek@bennykrobot.cz která to všechno anonymně SNESE a vám se tak uleví…

Tak klidně pište Páá,  jo a info – do porady ať svůj One Note všichni máte jasné? !!

PRO NÁVRAT DO HLAVNÍ KNIHOVNY KLIKNI ZDE

 

 

Almark